Startdag Scouting Engsbergen 2023

De start van het nieuwe scoutsjaar staat voor de deur!

Dit jaar gaat die nieuwe start ook gepaard met een nieuwe locatie. En dat willen we natuurlijk niet onopgemerkt voorbij laten gaan.

We nodigen iedereen uit op onze STARTDAG op zondag 17 september op de Penarol-site.

We voorzien leuke activiteiten voor alle leden, niet-leden, ouders, grootouders, oudscouts, sympathisanten,… Iedereen is welkom om het nieuwe scoutsjaar af te trappen.

We starten om 11u met een massaspel voor iedereen die wil kennismaken met Scouting Engsbergen. Kom deze voormiddag met het hele gezin naar de scouts, maak kennis met jullie nieuwe leidingsploeg en speel met ons mee.

Tijdens het spel in de voormiddag kunnen ook niet-leden deelnemen, dus trommel je familie en vrienden op.  Hoe meer zielen, hoe meer vreugd.

’s Middags willen we de Penarol-site omtoveren tot een heuse picknick-plaats. Breng allemaal jullie picknickdeken en eventueel eetgerief mee, wij zorgen voor het eten en de drank.

Van 14u tot 16u30 start voor leiding en leden de normale scoutsactiviteit.

Voor de ouders en sympathisanten voorzien we een bewegwijzerde wandeling (korte of lange lus) en ondertussen kan iedereen ook doorlopend terecht in ons scoutscafé voor een babbel, een drankje, gezellige ontmoetingen,…

Dit jaar is er geen aparte kampfotoshow op zaterdag, maar zal deze doorlopend getoond worden tijdens de startdag. Net als de voorbije jaren kan je dan ook de link met de foto’s bestellen.

Iedereen is dus meer dan welkom op zondag 17/9 op de Penarol-site.

Enkel voor de picknick moet er vooraf ingeschreven worden. Dat kan via deze link:

Inschrijven kan tot 10/9.

Wij kijken er alvast naar uit en hopen jullie er allemaal te zien!

Tot dan!